torsdag 25 augusti 2011

Vi väntar tillökning!

Oj vad vi sov i morse, jag vaknade inte förrän 6,45 då kaffebryggaren satte igång med automatisk rengöring. Skönt att kunna sova lite längre i.a.f.
Efter ordinarie pooldopp och kaffedrickande så åkte vill till staden.
Där började dagen som vanligt med en lägesuppdatering på Villa Prescilla och sedan en inköpsrunda. Ny soffa, 2 st kylskåp, en madrass queensize blev det första vändan.
Byte av klinkers och inköp av spackel på andra.
Därefter beställde vi äntligen Visitkort.
Jag har haft lite problem med telefonoperatörerna här men nu är det fixat och idag bytte vi telenummer båda 2. Jag registrerade också websida www.villaprescilla.com och mailadressen villaprescilla@hotmail.com och när allt detta äntligen var fix o färdigt så kunde vi beställa visitkort.
Mitt nya nya nummer om någon behöver det är +63 906 221 7631
Prescillas nya nummer är +63 906 221 7632.
Om ni nu skulle vilja ha ett snack med mig så är det lämpligt att ladda ner "skype" i sin dator och att adda "bo.anders.hellberg". Det har min mamma gjort så vi får träffas ibland.
Sedan blev det ett besök hos advokaten för ännu en runda med de nya hyreskontrakten, lite mera shopping och sedan hemåt.
På hemvägen stannade vi för att köpa Mango, världens godaste mango alltså!!!


Priset i botten men smaken är i topp.

Mango säsongen börjar gå mot sitt slut och priserna är så låga som neråt 25 pesos per kilo. Hoppas att de ännu har mango kvar då mina barn kommer i oktober.

Appropå barn ja
Det är faktiskt så att vi väntar tillökning snart.



En hel knippe med grodungar anländer om några veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar