måndag 8 augusti 2011

Sol o Varmt, lite regn o sol igen

So far not god!
Våra vänner från Frankrike skulle åka med en mäklare o titta på lite hus o tomter och därefter åka med en båt de hyrt till ön som ligger rakt utanför oss.
Jag o Prescilla har sagt många gånger att vi verkligen måste åka dit för alla påstår att det är fina stränder och tippentoppen dyk o snorkelvatten. Men just idag kunde vi inte för vi hade bestämt möte med vår snickare för att gå igenom hur våra lägenheter ska renoveras. Samma snickare ska sedan bygga om andra våningen till lägenheter och bygga på den tredje våningen. För oss var det ett jätteviktigt möte så vi kommer in i det med en gång med vår nya snickare.
Och så kom han inte !!!!!!
Jag blev skitsur och ringde upp honom o undrade vart han tagit vägen, jag hade ju åkt 3 mil för att möta honom.
Nä han hade fått åka på ett annat jobb och glömt att ringa o boka om med mig. Jag berättade att jag blev mycket besviken och hur viktigt det är för oss att han kommer igång genast med renoveringarna. Vi måste ju få börja leta hyresgäster. Sorry sorry sa han o så bokade vi ett nytt möte imorgon.
De tre senaste mötena jag bestämt med någon har nu inte blivit av. Bokföraren, Byggnadsnämnden och idag snickare. Hoppas det inte alltid är så.
Jag har bestämt mig för att inte bli en gnällspik här och rätta mig efter de seder de har, men ibland får man bita sig i underläppen. (bite the underlip).


Det är tråkigt att vänta......

Våra franska vänner kommer på middag ikväll och det kokas o steks för fullt i köket. Frugan o Helpern lagar massor med mat.


Fransman som visar vart fransyskan sitter...

2 kommentarer:

  1. Vafan, ska jag komma över och statuera exempel med att mata din hund med snickarn?

    huggormen

    SvaraRadera
  2. Byt snickare. Jag skickar dit Bohol snicker team så ska du se på fan. Billigt å bra blir de. Mycke bambu.
    //Kenneth//

    SvaraRadera