fredag 5 augusti 2011

5 Aug. Solblandad molnighet 32g

Jag köpte ju en MC igår och vår första färd med den blev hem till huset igår kväll. De sista 5 km började de att småregna, men inte värre än att man blev lite småblöt.
Strax efter jag skrivit på min blog så öppnade sig hela himlen på en gång. Det ösregnade så in i helskotta under c:a en timme. Vi kunde inte ens se ön utanför huset. Tur att inte vår jungfrutur på bågen blev 30 min senare.
Vi tyckte det var bäst att stanna inomhus så klart, men några av mina grannar gick "man ur huse" för att njuta av det underbara vädret.
Det var mina kompisar "Grodorna" som tyckte det passade perfekt att hoppa runt i trädgården under regnet. Jag gissar att jag har 30-50 grodor som närmaste grannar.

Förstora för att hitta grodan.

På hotellet gjorde vi igår en första inspektion av de 4 lägenheterna som varit uthyrda i bottenvåningen. Det var faktiskt ingen rolig syn. Alla lägenheterna behöver en rejäl upplyftning. Nya spisar, kylskåp, Air con och alla möbler behöver bytas ut. Detta för att vi ska kunna hyra ut över huvud taget men också för att kunna få in lite mera hyra.
Vi har idag bara 2 av de 6 lägenheterna uthyrda och de andra 4 börjar vi renovera på måndag.
Läget är alltså lite sämre än planerat men ändå ingen fara, det blir ett bra netto om vi bara kan hyra ut alla lägenheterna.
Kollade lite priser då vi var på stan. Översatt till svenska kronor:
Gasolspis. 120 kr
1 x m2 klinker till golv 30 kr
Rejält kylskåp med frys 1500 kr
Air Con 1700 kr
Vi har nästan stängt baren och hotellet går på sparlåga t.o.m. 31/8 då det stänger helt för ombyggnad.
Byggnadsnämnden skulle försöka att komma på besök idag men de dök inte upp, så på måndag ska jag ringa o jaga dem lite.


Ni missade bartömningen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar