söndag 14 augusti 2011

Efter regn kommer sol

Idag vaknade jag kl, 06.00 av att det regnade rätt kraftigt. Regnet slutade sedan framåt förmiddagen och eftermiddagen bjöd faktiskt på sol och riktigt skön värme. Inte så där jättevarmt utan mera lite lagom.
Jag hade bestämt mig innan avresan att jag ska sola 15 minuter varje dag och idag infriade jag det löftet för första gången.
Totalt sett har vi haft en slappardag och mest varit hemma.
Vi gör tillsammans våra försök att dressera hunden men vi kan ju inte så mycket om sånt så det blir mest lite halvdant tror jag.
Igår satt jag o Zappade på nya Tv:n och på en av kanalerna var han den där hundtränaren på en brandstation för att hjälpa dem att fostra en 3-månaders dalmatinervalp. Vi kollade och lyssnade så mycket det gick o nu väntas det lite tuffare tider för vår Lucky. Det är mycket energi i en sån liten hund.


Tar en öl på Verandan tillsammans med husse!


Hundar super man inte under bordet!!

V75 igår blev lite nervigt. Jag hade tippat en sysem med massor av skrällar och efter 2 lopp hade jag slösat 6 streck och var med bland de få som var kvar. I 5:e loppet hade jag A-häst på femman Daro Later. Den var snygg tycker jag, bara streckad på 7%. Jag fick till slut ihop 3 stycken femmor och nästan 10k tillbaka. En favorit vann i hela omgången det var i sista loppet och där hade jag 10 streck. Men jag är helnöjd med det jag fick.
Imorgon är en dag full med möten, Byggnadsnämnden kl. 10, Webmastern för Dumaguete.info kl. 11 och bokföraren kl. 14.
Dessutom ska vi runt några ärenden.
Lev väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar