lördag 13 augusti 2011

Regn som övergick till Sol & Varmt

Äntligen fick vi då igång vår parabol så vi kan kolla på multimånga kanaler. Inte för att vi skämmer bort våra ögon med speciellt mycket TV-tittande men det kan ju vara bra att ha.
Om inte annat för alla som ska komma och hälsa på. Så de har något att göra här, vad ska de annars göra? Sola kanske ?
Löningsdag idag så vi har varit och tagit ut pengar på banken. 10,000 att dela på för byggarbetarna, 1000 var till 2 hotellarbetare och 1000 var till de två som jobbar för oss i villan. 1000 pesos är lika med 150 sek och är för en arbetsvecka.
Då vi åkte till stan var det smällmycket trafik redan kl 9,30.
Prescilla sa att det var för att det var löningsdag. Alla fruar ska till marknaden för att bunkra.
Jag kör ju bil här varje dag och min körstil har nu anpassats till den asiatiska. Om ni blir erbjudna en hämtning på flygplatsen av mig, så ska ni nog tacka nej om ni inte gillar de värsta karusellerna på Grönan och Liseberg.
Men det är ju så de kör här så jag försöker bara att anpassa mig efter de seder o bruk som gäller i detta landet. Det är många gånger man skulle vilja visa fingret, hytta med näven eller tuta i 5 minuter efter någon, men jag är lugn som tjuren Ferdinand på julafton.
Hotellombyggnaden knallar på.

Tredje bilden från samma vinkel.

De murar vägger och breddar dörrar. C:a 5-6 man knegar så mycket de orkar. Snart är det vår tur att möblera. Det ska bli skoj.
Nu ska jag tippa v75. Förra veckan fick jag 19 femmor och det ska slås idag. Dagens spik blir Ozzy Ness i avdelning 3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar