onsdag 10 augusti 2011

Småregnat hela dagen

Idag började de då att renovera lägenheterna i bottenvåningen på hotellet. Vergie som snickaren heter startade i morse klockan 7 tillsammans med sin fru och 4-5 arbetare. Då jag kom dit fick jag en lång lista på prylar som skulle inhandlas.
Jag kan inte åka förrän efter lunch sa jag eftersom byggnadsnämndens ingenjör skulle komma på besök någon gång mellan 10 o 12. Det var samma kille som inte kom i fredags. Han kom inte idag heller och jag ringde o frågade om han var på väg. Då undrade han varför jag inte dök upp på vårt möte klockan 10 som vi bestämt. Jag hade missuppfattat vår bokning så denna gång var det mitt fel. Nu bestämde vi en ny tid imorgon klockan 10 och det är jag som ska åka till honom.


Snickare på plats.

Jag och snickrens fru åkte då iväg till Järn AB Södertorg för att handla byggmaterial. Det blev så mycket att de lovade köra ut det gratis i eftermiddag.
Prescilla har varit hemma idag för det skulle komma TV-installatörer för att sätta upp Parabol med tillbehör.
Tyvärr hann de inte komma idag utan de kommer imorgon.
Man kan ju inte gnälla då man själv missar möten.
Min engelska bli lite bättre för varje dag eftersom det är det enda jag pratar nu för tiden.

Smakprov:
Spotindependent = Fläckfri
On the head taken = Överhuvudtaget
Rodrain = Spöregn
Sevensleeper = Sjusovare

Ja ni ser, man lär sig lite varje dag :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar