lördag 6 augusti 2011

En Mulen dag med c:a 32g

Idag åkte vi till stan för att träffa Prescillas syster med delar av hennes familj. Därefter åkte vi tillsammans till Hotellet där jag hoppade av medans resten åkte en sväng på staden.
Jag började tillsammans med en grabb som jobbar med oss att plocka ut alla möbler ur lägenheterna. Därefter kom en lastbil från en kyrkoförening och hämtade alltihop.
I Sverige hade man nog bara kört allt till tippen men här tar man verkligen vara på allt. Ett trasigt skrivbord skulle till en skola, en gammal TV likaså. Inget slit o släng här som i Sverige inte.
Jag tittade mest på men svettades c:a 5 liter som vanligt. Bilen blev mer än överfull, men det är inget problem här. Man drar några varv med ett snöre bara, sen kör man.

Möbler på väg.....

Vi åkte sedan hem och där blev man mottagen av den största ödla jag sett. Inte en Varan eller någon Gekko utan en vanlig ödla som säkert mätte 20 cm från början till slut. Tyckte faktiskt att jag kände igen den från den tiden man gick på "Nattugglan" Men jag kanske minns fel för det var ju mer än 30 år sedan.

Ska vi dansa sistan?

Nu jävlar ska jag tippa hästar, om någon är ensam med 7 rätt och Viola Silas har vunnit så kan det var jag.
Någon ordningsman kanske undrar hur det gick med hästarna förra lördagen? Och det kan jag bara meddela att det ska ni ska skita i. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar