fredag 26 augusti 2011

Blött på after jobb??

Det regnar faktiskt rätt så ofta nu, nära på varje dag. Idag var det en sådan dag som det växlade mellan mulet och regn hela tiden. Jag har tyckt att det varit lite småkallt faktiskt och när jag kom hem o kollade tempen så var det bara 29 g. Snacka om att man blivit bortskämd.
Jag har ju missat några av mina dagliga dopp i poolen ett par gånger p.g.a. regnet men idag var det upphåll en stund på morgonen och ikväll.
Vattnet i poolen kan inte vara mer en runt 25g just nu och det tycker jag är skitkallt men jag pinar mig i.
Mina fläskläppsblommor och röda plastblommor är på väg att kola vippen. De mindre skotten som vi även köpte ser ut att klara sig bättre så här långt men de utslagna pampiga blommorna dör. Hoppas skottlingarna kämpar på för det är fantastiskt roliga blommor att glo på, om nu blommor kan vara fantastiskt roliga tittobjekt.
Under tiden jag skriver bloggen så håller jag på att maila med Stephen som kommer från någonstans på jorden. Han vill hyra en lägenhet i 2 månader från och med 1 september så jag håller på att deala med honom. Det verkar som vi är överens så det blir min första hyresgäst jag kontrakterar i.s.f.
Han heter för övrigt Hamburger i efternamn så han är nog Tysk eller en maträtt.

Hyresgäst??

Känns lite löjligt ibland då man håller på att budar om 1000 pesos (150 sek) men man måste ju anpassa hjärnan efter det land man är i.

Vi köpte 2 nya TV idag till lägenheterna jag har dålig koll på vad det kostar i Sverige men jag betalade 1800 sek för en 22 tums platt-TV och 1000 sek för en 24 tums vanlig TV, oplatt men smärt. Tror det var bra priser.
Nu blir det en bira och after job på verandan innan ett sista dopp. Hoppas slippa regnet bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar