söndag 21 augusti 2011

MC-utflykt i regnet

Första lediga dagen sedan vi kom hit för en månad sedan. Idag behöver vi varken åka till hotellet eller till stan för att handla.
Vi tänkte ha en riktig slappardag hemmavid. Men lite jobbfix hade jag och Prescilla hade lite husfix innan vi var hellediga. Jag fixade med Lägenhetsbeskrivningar till web-sidan, kontraktsförslaget från advokaten samt med att lägga upp fakturor i excel.

Då vi fixat klart bestämde vi oss för att ta en tur på nya hojen. Vi hade fått tips om en jättefin Beachresort som låg på andra sidan Zamboanguita så vi bestämde oss för att åka dit o kolla upp det för framtida behov. Vi körde en mil på stora fina vägen men sedan var det en avfart och en riktigt dålig väg ner till Beachresorten. Den var lerig och full av vattenhål, det visade sig oxå att det var en hel mil till resorten på denna dåliga väg.
Väl framme så gick vi runt o kollade och visst var det fint. Hela anläggningen låg uppe på klippkanten och några rum var till och med placerade precis vid havet.



Nice läge!!



klippa utan hus!

Det började plötsligt att regna då vi satt och förfriskade oss i baren. Så det blev till att köra hem snarast möjligt. En mil på den gyttjiga slippriga vägen med MC var inte kul. Var nära att sladda omkull flera gånger men som tur är så har man mästarmärket i Gyttjesladdning. GGN nästa ?
Väl blöta kom vi hem till Lucky och sedan blev det ett pooldopp.

V75: Jag var nära igår igen, levde fram till sista avdelningen då min spik ledde in på upploppet. Vinst och jag hade fått en 60-80k sek, förlust så får man sitta på Filippinerna och skämmas.
Jag skäms!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar