tisdag 9 augusti 2011

Sol, Varmt, Svettigt :-)

Så har då ännu en dag gått.
Idag skulle jag möta snickaren som inte kom igår. Men först skulle jag lämna in bilen på service. Mötet skulle ske klockan 10,00 och klockan 9,55 ringde han till mig o frågade om vi kommer :-).
Han stod o väntade tillsammans med sin fru.
Vi gick igenom vilket arbete som ska göras i lägenheterna och det blir en hel del. Alla Tak, Golv och väggar samt alla vitvaror ska bytas ut.
Sedan blir det nya möbler innan gästerna kan flytta in.
Han frågade om vi ville ha det dyra snabba alternativet eller det saktare billigare, jag svarade att lägenheterna måste hyras ut snarast så vi kör det snabba. han lovade att starta så snart som möjligt.
Sedan åkte vi för att köpa vatten till vår automat vi har hemma. 40 pesos (6kr) för 22,5 liter renat vatten tycker jag är billigt.
Då vi kom hem blev det ett jävla liv ute på verandan. De bygger ett hus till bakom vårat och arbetarna bor där utanför i veckorna. Någon av snickarna äger ett par höns och en av dessa hade irrat in på vår gård. Lycky som gillar kyckling blev heltokig och jagade hönan runt på verandan och skällde som besatt. Den stackars hönan försökte 15 gånger att springa in genom glaset på vår verandadörr. Till slut klämde hon sig mellan ett par staketspjälor på verandans staket.
Lucky var helnöjd med sitt vakthundsarbete och ville ha beröm av mig för att hon skrämt iväg den stora elaka hönan.

Tur man har vakthund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar