måndag 22 augusti 2011

Lunch med Kalle Anka!

Idag skulle vi hämta ett Franskt par vid båten kl. 9.40 så vi gav oss iväg lite tidigare än vanligt till stan. Vi tänkte att först åka till "Globe" som öppnar klockan 9.00. Globe är Filippinernas största telefon och internet leverantör och vi måste beställa internet till våra lägenheter.
Jag föreslog för Abeth, den förre ägaren, att vi bara ändrar namn på vem som har det gamla abonnemanget. Om man gör så, räcker det nmed ett intyg att jag får ta över hennes men hon tyckte det var bättre att jag startade ett nytt och hon säger upp sitt gamla.
Vi lyckades att tråckla oss igenom trafiken och ankom 09,07 till Globe, då var det redan 20 före i kön. Vi åkte dit på em oxå o då var det 30 före.
Så vi åkte till hamnen istället för att hämta frallorna, då vi satt där o väntade fick jag se att jag fått sms att båten är 45 minuter försenad.
Bra början på dagen :-(
Grodätarna dök upp och vi körde dem till hotellet. De var runt 35 år och reste runt i Filippinerna i 3 månader. De blev incheckade och sedan skjutsade vi dom till stan då vi skulle ut o shoppa till bygget.
Lunchen käkades på en lite finare restaurang ihop med Kalle Anka.



Min bordsdam....

Den här restaurangen håller på att bygga ut för fullt. Jag kunde inte låta bli och ta en bild på deras byggnadsställning.



Zooma in o kolla närmare...

Tillbaka till hotellet för att gå igenom renoveringen av nästa lägenhet tillsammans med byggchefen.
De är verkligen ekonomiska då de bygger. De ska bygga nya garderober i sovrummet i den stora lägenheten. Då använder de virket som de började att riva ur samt spikarna som de dragit ur virket. Ska bli intressant att se hur garderoben kommer att se ut då den är klar.
Det har varit fint väder hela dagen idag inte för varmt utan rätt lagom. Men då vi skulle simma runt lite i poolen så började det att spöregna. Va fan man vill ju inte bli blöt så det blev inget pooldopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar