lördag 27 augusti 2011

Ruskigt sparlopp på V75

6,30, Hundpinkardax, kaffedax och pooldoppsdax. efter vanliga morgonrutinen var avslutad åkte vi till stan för hotellbesök.
Jag hade en "Denise" som var inbokad från imorgon o 3 nätter framåt. Det stod att vi skulle hämta henne vi flyget kl,4 pm i bokningen. Surt tänkte jag som hoppats att slippa åka till stan imorgon och inget tele-nummer fanns det så man kunde styra om henne. Det tar 10 minuter med pedicab från flygplatsen till Villa Prescilla och kostar bara 20 pesos så det känns onödigt att åka in 3 mil bara för en gäst ska spara 20 pesosar.
På vägen till stan fick jag ett sms från henne att flyget var försenat så hon beräknade landa kl, 9.40. Jag textade tebax o frågade om hon kommer redan idag?
Vi har fullbokat o inget rum till henne.
jag fick inget svar så vi fortsatte enligt plan.
Hotellet behövde tvål, schampoo, toapapper och ris så vi åkte för att fixa det.
Vi hade också fått nys om att en butik i city sålde skrivbord i exakt den design som vi ville ha till Villan så vi åkte dit för att kolla.
Skrivbordet var kanske, kanske en aning för stort men det bestod av 3 delar och kostade bara 1850 svenska pengar så vi slog till. Det ska hämtas imorgon så jag återkommer med mera info.
Då vi var som mest upptagna fick jag ett textmeddelande att gästen hade landat 2 timmar försenad och var på väg i en Pedicab till hotellet.
Fan oxå vi har ju ingen plats till henne och hurra då slipper jag hämta imorgon.
Vi åkte till hotellet för att reda ut hennes bokning men då vi kom dit var hon redan borta. Hon hade blivit sur för att hon inte blev hämtad och sur för att hon inte hade någon bokning.
Men va fan, förra ägarna hade bokat in henne imorgon och hämtning kl, 4 imorgon. Inte var det mitt fel i.a.f. Tur för henne att hon inte mötte mig och surade för då hade jag morrat som Lucky.
Jag har idag bokat in min första gäst i en lägenhet. Det är en Hamburgare som kommer på torsdag för att stanna i 2 månader. Pengar rullar in de går bra nu....
Nu tippas det V75 och någon mupp från Visby terroriserar mig på msn och vill vara med på mina system. Sista idioten är inte född ännu tror jag.
Spiken blir Hallsta Lotus idag och sparlopp blir lärlingsloppet. Tänkte låsa loppet på 10 och 15 (2 halvskrällar) men någonting skriker i min hästtipparhjärna att 7 ska med oxå.
Nu ska jag sätta upp tavlor.
Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar