torsdag 1 september 2011

Full fart i Lönneberg.

Idag var det fullfart från början till slut.
Vi lastade bilen full tidigt i morse med Mam & Sir,(Vi) Drängen o Pigan samt lille Emil (Lucky) för att sätta högsta fart mot Villa Prescilla. Hotellet är från och med nu stängt och idag blev det städning och omflyttning av prylar.
den nya gästen "Stephen Hamburger" skulle hämtas på flyget kl, 3 så vi måste fixa till en lägenhet till honom.
Hamburgaren visade sïg vara en kille i 40 års åldern som reser omkring i världen han hade redan varit 4 månader i Filippinerna och han förskottsbetalade för 2 månader här hos oss.
Hans resa ska enligt honom fortsätta till Kambodja, Vietnam, Malaysia o.s.v.
Vi har flyttat om rejält på V&P idag och mina panna har varit full av svett hela dagen. Inte för att jag arbear hårt utan för att tempen är sådär en 35 g.
På förmiddagen tog jag ett inhandlingsvarv på staden som vanligt samt ett möte på byggnadsnämnden som jag blivit kallad till. Det var byggnadsingenjören som textat till mig om ett möte idag och han ville visa upp ritningarna för våning 2 o 3.
Nu såg allt perfekt ut och enligt honom var det bara att köra på med våning 2 efter bottenvåningen är klar.
Våning 3 däremot behöver byggnadslov och han ska hjälpa mig med det.

Ikväll efter arbetet hade vi bjudit in alla byggjobbare samt anställda på V&P på ett par bira och Pizza. Vi blev lovade av pizzabagaren att om vi beställde pizza till 24 pers. och vi bara är 12 som äter så räcker det och blir över. Det gjorde det inte, jag fick bara en slice och vi bjöd även in hamburgaren på en pizzaslice o han fick oxå bara en, hade vi vetat at det skulle bli snålt hade vi ju betällt mera.


Snålchefen fick egen kupé....

Idag är ju den första september och hyror ska betalas. Jag fick in 13000 av hamburgaren och 17000 av en annan amerikan som hyr av oss. Dessa 30,000 motsvarar 4500 sek, så det rullar in stålar nu :-)
Förresten så är det just idag 29 år sedan en av våra arbetare föddes, det firade vi med att ge honom en T-shirt samt slutlön.
Men viktiigast av allt är att just idag var det 1 år sedan vi gifte oss så visst är 1 september ett viktigt datum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar