onsdag 7 september 2011

Presidenten är här!

Idag då vi åkte till stan så blev vi stoppade i en poliskontroll strax utanför Dumaguete. De har ofta poliskontroller men kollar nästan bara motorcyklister att de har körkort och att MC:n är registrerad.
Idag var det första gången som även vi blev stoppade av en polisman. Han knallade fram till oss och hälsade då jag drog ner rutan, sedan stirrade han på mina verktyg som jag hade med mig i baksätet. Han kollade några sekunder sedan sa han: OK ni kan åka.
Vi åkte vidare för att möta Prescillas föräldrar samt bror med dotter. De berättade att Presidenten är på besök på ön.
Det var många fler poliser ute på gatorna idag då vi körde runt på stan och det var ju anledeningen till polismannens kollande på mina verktyg. Tur man ser ut som en riktig hantverkare annars hade han nog blivit misstänksam.
Vi åt en riktigt god lunch på ett finare ställe som heter Don Attilano.
Där träffade glada män som vi började snacka med. De var inte från staden så de fick vars ett visitkort och de verkade riktigt intresserade av att hyra av oss i framtiden. Innan vi skiljdes berättade de att de var piloterna som brummat hit med presidenten, och de väntade på att han skulle åka hem ikväll.
Så nu känner man nästan Filippinernas president.


Svärfar

Vi skjutsade hem släktingarna till Tanjay och åkte sedan på ett nytt möte angående internet till lägenheterna. Det de hade att erbjuda låter jäkligt bra. Jag behöver ju abonnemang som är igång då jag har hyresgäster och vilar där emellan, och om någon gäst vill betala för extra speed så ska man kunna fixa det under några veckor. Den nya firman kan erbjuda allt detta, men det blir säkert dyrt. De ska återkomma med offert.
Vi åkte sedan snabbt till hotellet och anställde en tjej som ska vara vaktmästare, städare, tvätterska o.s.v. för alla gästerna som hyr av oss.
Då vi kom hem satt en gräshoppa på väggen så jag tog en bild på honom och det påminde mig om att jag samlat några bilder på djur jag mött i trädgården.
Observera att alla är snälla och fredliga djur.









Carina dom är jättesnälla allihop

1 kommentar:

  1. Haha :D

    Alltså. Den där lurviga saken (inte hunden). Hur stor är den? För den ser lite läskig ut. Och skalbaggen var ju enorm!

    SvaraRadera