lördag 3 september 2011

Julen är på gång och Skrällar på V75

En dag som alla andra, med en massa besök i diverse affärer för att fixa lägenheterna i ordning. Idag var det i första hand en tygaffär som skulle besökas för inköp av tyg som ska bli madrassöverdrag och gardiner.
Prescilla sköter helt och hållet allt som har med design av lägenheterna att göra så jag vet till 100% att det kommer att bli kanonbra. (eller Unclejoebra som man ska säga nu förtiden).
jag är ju jätteintresserad av tyger och dess uppbyggnad av alla små trådar som någon fört samman till ett jättefint mönster, och jag såg verkligen framåt mot tygaffärsbesöket.
Tyvärr går ju inte allt som man vill, vi hade många affärsbesök idag så jag fick åka till Järnaffärn istället för nu ska hundjäkeln låsas in.
Hon sticker iväg hela tiden och vi får leta efter henne, ibland hjälper inte ens grisen. Jag vill ju inte att hon ska sitta kopplad på vår egen gård så vi har beställt ett staket mot bakgården samt mot grannen.
Nu bygger de för fullt på vårt förråd som vi oxå beställt så i väntan på ett klokt staket så inhandlade jag idag ett plastnät som skulle skärma av vår gård mot grannen.
Jag handlade också ett plastbeklätt stålnät som ska skärma av mot strandområdet.
Nu gör vi ju inte detta för att hålla henne instängd i första hand utan för att hon ska slippa sitta snörad då vi har en stor och jätterolig tomt att springa omkring på. Hoppas hon fattar det bara!


Alcatraz för hundvalpar!!



Grannen ska skyddas !



Imorgon har man väl fångat 30 grodor!

I affärerna har man nu börjat med julskyltningen, det är ju snart dax. Har man börjat i Sverige oxå? Enligt min fru är julen väldigt viktig här på Filippinerna och nu ska det trallas julsånger, glittras och slås in paket i nästan 4 månader.


Julen är äntligen här!!

Idag fick vi 2 tycken små Cocosnötpalmer att plantera i vår trädgård. Det var ett önskemål till Prescillas bror Robert att han skulle ta med till oss.
De är nu planterade för att ge en behaglig utsikt tillsammans med sjön från verandan. Han tog oxå med 5-6 ananasplantor som oxå är nedgrävda, spännande!!



Babypalm som ska bli nötgivande.

Det är ju lördag och alla på Filippinerna tippar förstås V75. Min spik idag blir Covington Ås (Andrarankad 28%) och sparloppet blir i andra V75 med hästarna 11,6,1. bara fegisar tippar favoriter....................

1 kommentar:

  1. Tror inte Robert känner till att du är en aktad pumpauppfödare på Gotland.... ;-)

    huggormen

    SvaraRadera