torsdag 15 september 2011

Otroligt varmt!

Vilken dag, det har varit hur varmt som helst. Solen har gassat och jag har sällan kännt sådan värme som man fick göra idag. Jag har hållit mig i skuggan, inomhus eller i bilen hela dagen. Tur det finns AC nästan överallt. Men skönt tycker jag med värmen även om det kanske var i mesta laget idag. Nu när jag sitter i skriver kl. 19,15 så är ännu termometern på 35g.
Prescilla fick ännu en sväng på elbolaget idag, denna gång för att registrera sig och för att få en legitimation.
Det var fotografeing och underskrifter som skulle fixas och till slut fick hon ett ID-kort som gäller överallt. Bara för att vi är med i Koperativet.



Skitsnygg blev Skitsnagg!

Vi var på Robinsons idag och det var dags för klippning. 10 minuter och 140 pesos, klart överkomligt. Jag såg en skylt utanför en annan frisering att på fredagar kostar klippningar 25 pesos (4kr).
Min pappa svor alltid över de svindyra klippningspriserna och 4 kr skulle passat honom perfekt, eller rättare sagt hans frisyr perfekt. Han gick till frisören med sina 57 hårstrån och de böjde lite på dem och klippte några mm och skulle ha 220 kr för besväret. Han skulle kunna flyttat hit bara för att tjäna på klippningarna.
Inte för att han var snål min gamle far, utan mera ekonomisk skulle jag vilja påstå.

jag har nu mejl-konverstaion med några tyskar o amrikanare som vill hyra av oss. Jag har svårt att ge dem bilder och är inte riktigt säker på om lägenheterna hinner bli klara.
Vergie som byggchefen heter sa "Månadsskiftet" till mig då jag frågade när de första lgh skulle bli klara. Han menade det förra och nu lutar det nog åt nästa.
Jag kan inte klaga på deras arbetstempo de kämpar verkligen, ska jag jag klaga så får det väl bli på att Vergie var för optimistisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar