lördag 10 september 2011

Filippinska flaggan hissad.

Idag var vi i stan tidigt! Vi körde direkt till Villa Prescilla för att utdela veckans löner samt för att kolla läget.
De höll på att jobba i den äcklige amerikanarens lägenhet och då vi var inne o kollade höll de på med väggen mellan kök o sovrum. Halva väggen var av trä så de hade rivit den för att bygga med sten istället. Vi har gjort så i alla lägenheter. Vi kom på iden att bygga en bardisk istället för vägg och det tror jag kommer att ge mera rymd åt lägenheten. Denna lägenhet är i stort sett 3 rum i rad på 3x3 m. Köket ligger längst in av någon anledning.
Vi åkte sedan iväg till Robinson´s för att inhandla 4 st, TV och 9 st kassaskåp samt en lamineringsmaskin som plastar papper.
Efter en bit mat blev det avlastning på VP och sedan hemresa.
Halvvägs hem till oss ligger en mindre by som heter Dauin. De har fiesta där idag och det märktes verkligen på trafiken från Dumaguete och dit. Verkar som alla ska dit idag.
Väl hemma så satte vi upp den Filippinska flaggan på huset, vi har ju redan den Svenska uppsatt och lite rättvisa ska det ju vara.


Flaggan i topp!!

Så över till V75, det ser svårt ut idag riktigt svårt. Men då vinner väl alla favoriter och så är man fel ute igen. Jag tycker det finns lite skrällvarning och felstreckade hästar i alla lopp.
Tänkte först spika Stamping, men läser att han inte lyckats på V75 och inte med volt och inte på medeldistans. Hittade oxå ett par jättedrag så det blir gardering.
Beanie mm kan väl inte torska men jag vill ju så gärna ha med Global Investment på form och bara 5% så det blev 4 kusar där.
Spiken fick jag av Mamma, hon är fånigt förtjust i att spela alla hästar som heter någonting med Broline, och min spik idag blir Jaguar Broline i sjätte loppet.
Och jag kan lova att även om jag blir ensam med 7 rätt idag så kommer jag aldrig mer att spela en häst för att den heter Broline, jag spelar på dem för att jag tror dom vinner. Men om jag tror att den vinner och mamma tycker om namnet så måste det väl vara klart...........



Här är framsidan på Kusk och häst, motståndarna kommer bara att få se baksidan idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar