måndag 19 september 2011

Högtryck !

Idag var det dags att hämta ut nya körkoret! :-) Som vi väntat, men den som väntar på något sitter i samma båt och kastar sten i glashus. Tyvärr så gäller det bara i 2 år så snart är det dags att börja söka ett nytt :-).
Nu kör man inte bara som en Filippinare nu har man Filippinskt körkort också!!!



Etta i tävlingen "Snyggast körkort i Asien"

En Österikare med flickvän kom för att titta på lägenheterna vi håller på at renovera. De bor här i Dumaguete och har en kompis som ska hit i 4 månader till att börja med. De blev riktigt förtjusta i den största av lägenheterna och tog massor av bilder för att mejla till polaren. Luktar faktiskt 4 månaders uthyrning fr.o.m. 14 oktober. Men jag har ju varit positiv förut...........

Vi åkte till stan för att köpa gardiner och högtryckstvätt. Jag hittade en vettig till ett vettigt pris. Jag som är en uppstressad Svensk i grund o botten tycker alltid att det tar så lång tid i alla affärer man är inne i.
En av anledningarna till att det tar tid är att de alltid ska testa om varorna fungerar innan men går till kassan.
De testar om dammsugaren suger, om taklampan lyser, om tv:n visar bild, om köksfläkten snurrar åt rätt håll och så vidare. Vi som är kunder ska alltid vara med och se att det verkligen funkar.
Jag tycker det är larvigt, jag kan ju komma tillbaka eftersom man har ju ångervecka och garanti som vanligt.
Men nu är jag ju inte i Sverige och då får man väl acceptera att så här går det till då man är här.
Idag testade vi Högtryckstvätt och den funkade bra så den blev inlastad i bilen och ska invigas på Villa Prescilla imorgon.

På hemvägen såg vi att fiskargubbarna hade haft osedvanligt stor fisklycka idag. Det såg så lockande ut så vi stannade och handlade fast att vi just varit på ICA Maxi och handlat mat.


Det är jävligt likt mina 19 polare som är i Vegas och lirar poker :-).

1 kommentar: