måndag 12 september 2011

Njuter av att vara!!

Dags för ännu en dag och vädermässigt blev det en kanondag. Vindstilla och sol hela dagen. I morse satt jag med min morgonfika och njöt av att vara här. Under dagen har jag svettats 5 handdukar dyngsura och ikväll tog jag den bild innan jag hoppade i poolen.


Observera fullmånen mellan palmerna :-)

Jag gillar ju värmen även om jag har lätt för att bli bränd i solen.
Jag har haft problem med eksem i hela mitt liv och kan få utslag om jag svettas men lika förbannat så älskar jag värmen. Idag har det nog varit runt 35 grader hela dagen och ikväll är det ännu 32.

Jag får frågor varje dag nu angående lägenheter. Det är folk som mejlar, ringer och sms:ar. Idag hade jag också en intresserad via island properties, mäklarfirman vi anlitat. Folk är lite dåliga på att slå till, men det kanske beror på att vi inte är färdiga eller att de tycker det är lite dyrt men då vet de ju inte att vi har högkvalitetslägenheter.
Det tar nog bara lite tid att etablera in sig, när snacket går kommer kanske kunderna med.



Samma lägenhet jag visat några ggr tidigare.

Vi hade också en genomgång med vår nya anställda idag. Vi ska ha en anställd som städar vid lägenhetsbyten, tar hand om våra gäster, tvättar & städar vid önskemål o.s.v. Vi hoppas att vi kan få ihop till hennes lön på tvätt o städning men annars får det väl kosta lite att hålla hög service till gästerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar