torsdag 8 september 2011

Otursdag?

Dagen började inget bra, ett tag tänkte jag att man ska nog tillbaks till sängen och stanna där hela dagen.
Vaknade som vanligt klockan 6 och satt på verandan med min fika då det började småregna lite och vinden började att öka något. Jag har hört att det skulle vara oväder på gång men inte märkt något ännu så jag tänkte att det blir nog dåligt väder idag.
strax efter så försvann strömmen, det är det 4:e strömavbrottet på 2 veckor och några har varit upp till 10 timmar långa. Jag var på en internetfirma igår och chefen där berättade att alla ström avbrott beror på att strömbehovet har ökat med 35% sista året. Mer folk har flyttat hit o.s.v.
Jag knallade ut för att sätta igång Dieselgeneratorn, men den ville inte funka och när strömmen inte funkar så går inte vattenpumpen, så ingen dusch och bara en kopp kaffe.
Vi skule flytta om ett par sängar för den stora stod i gästrummet och vice versa.
Den ena sängen var för stor för att få ut genom dörren så jag skulle demontera den, då fattades en av alla mina sexkantsnycklar, självklart den jag skulle ha. Så vi fick lämna sängarn stående på högkant en i vardagsrummet och en fsatkilad i dörren av gästrummet. Jag får köpa en ny sexkantnyckel i staden.
Prescillas syster Arcy bor 8 mil bort och hon hade åkt till Villa Prescilla till kl. 9 för att vi hade lovat att hon skulle få låna vår kamera. Hennes döttrar behöver den i ett skolarbete och så är det fiesta i Bais City som de vill fotografera i helgen.
Vi åkte till staden kl. 9.30 rejält försenade efer allt strul och då vi kommit halva vägen till umaguete så kom vi på att kameran låg kvar hemma. Det var bara att vända och då vi äntligen kom till Villa Prescilla var klockan redan 11,00.
Vi åkte o fixade lite småkrafs till VP och käkade en lunch tillsammans med Arcy.
Förtsättningen på dagen blev bra och allt återställdes:
Jag köpte sexkantnyckel o fixade sängen, den missade kaffekoppen drack jag i City, Kameran har överlämnats, strömmen är tillbaka, generatorn har jag reklamerat och ovädret uteblev. Så ikväll är allt tillbaka på noll igen.
Trots e dålig start på dagen blev den bra till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar