söndag 4 december 2011

En Mycket Bra Dag!!

Fredag blev en bra dag från början till slut.
Då jag vaknar tidigt på mornarna och alla bra pokerturneringar går på helt fel tider för en Asiat så brukar jag att spela tidiga morgnar istället för sena kvällar.
I Fredags vaknade jag redan 5,30 så jag anmälde mig till en kvalturre och gick för att fixa till kaffe. Kvalet går till en månadsfinal som är på Söndagskvällar för europeer men tidig Måndag (kl.4.00) för mig.
Jag har kvalat in redan för 6 veckor sedan men om man redan är inkvalad så får man en startavgift (€200)varje gång man kvalar in därefter. Som ni förstår av rubriken så vann jag kvalet och det var faktiskt den fjärde gången jag kvalade in så det hjälper ju till med finansieringen av pokerspelandet.
Sedan åkte vi till flyget och på Cebu Pacifics inrikesflygningar så brukar de ha en liten tävling då flyget är som högst upp. Jag har ju rest några ggr så jag vet att de ibland brukar be någon hålla upp en kulspetspenna så jag hade min klar i handen. Som ni förstår av rubriken så bad de någon att hålla upp en sådan penna och flygvärdinnan hann inte säga hela ordet förrän jag hade min penna högt upp. Jag vann en vattenflaska med reklam på. :-).
Väl i Manila checkade vi in på ett kanonhotell * * * * * 5 stjärnor och allt är faktiskt kanonbra. Vårt rum var inte klart när vi kom så de uppgraderade oss till en "King Pacific Suit" och den är som namnet låter verkligen kunglig. 60m2, 2 rum, gigantiskt badrum och totalt 3 TV och 2 DVD spelare. priset skulle varit 9,800 pesos per natt men efterson Prescilla är härifrån så får man lite rabatt. Hon fixade till så att priset blev 8500 istället.
Iväg till kvalturneringen och vi var 22 stycken som ställde upp för att kvala in till Main Event i en stortävling som är med på Asian Poker Tour. 2 av oss skulle gå vidare till Main Event. Kvalet kostade 5000 pesos och att köpa in sig till Main event kostar 50,000. Som ni förstår av rubriken så vann jag den såklart Och jag var jäkligt glad då jag efter 6 timmars poker vunnit en plats till storturren.
Väl hemma på rummet fick jag se en badrumsvåg under handfatet där långt borta i badrummet. Jag tog en promenad till den och jag har faktiskt inte vägt mig sedan jag lämnade Sverige i Juli. Min våg är i en kartong ute på Oceanen och jag tänkte vänta med att väga mig tills den anländer i december men jag tänkte just idag måste vara en bra dag att väga sig på. Som ni förstår av rubriken så hade jag gått ner, jag hade till och med gått ner 10 kilo.
Kyckling, Ris, värme och lite arbete är nog inte helt fel.
En Mycket bra dag för mig.

Lördag morgon kollade jag ut genom vårt fönster på tolfte våningen och tvärsöver gatan bygger de på ett nytt ännu högre höghus. Man blir ju snabbt klarvaken då man
ser två killar i 30-årsålder stående på några bamburibbor 50 meter över marken. De höll på att måla ytterväggen på nya höghuset och då de fick se mig vinkade glatt.
De hade en säkerhetslina men inte såg det säkert ut inte. Jag hade inte ställt mig på de där bamburibborna för alla pengar i världen.
Main event i APT-turren startade kl. 13,00 och vi (39 st) skulle spela 10 st blindsnivåer på 45 minuter styck. Det blir 7,5 timmar effektiv poker och tillsammans med raster blir det totalt 9,5 timmar om man överlever hela dagen.
I en sådan här turnering får man 15000 var i chips att spela med och alla som är kvar efter 10 nivåer går vidare till dag 2.
Jag började de första 2 timmarna dåligt, jag åkte på ett par sura snytingar där jag ledde tills det sista korten ko på bordet och blev slagen 2 ggr på samma sätt. I itten av dagen fick jag lite tur med korten, jag fick AA 2 gånger och tur att någon mera hade bra kort så jag blev synad båda gångerna. Den andra gången var det 2 som synade mig så då gick jag upp i ledning av alla som var med. De sista 3 timmarna fick jag inte en bra hand på hela tiden så flera gick om mig och till slut blev mitt mål bara att överleva dagen och gå till dag 2.
Det lyckades, vi var 11 stycken som gick vidare och jag var 6:a - 7:a av dessa.
Turneringen fortsätter på Måndag (idag) med de spelare (50st) som har överlevt vars en förstadag. Idag spelar vi tills det är bara ett bord kvar, 9 pers.
Känns som det är liten chans att jag är med där men man vet aldrig. Jag har bokat hemresa imorgon förmiddag men jag bokar gärna om flyget och bokar gärna till en natt till på vår lyxhotell om det skulle behövas. :-)

Mainevent i pokerturren jag kvalade in till på internet i Fredags morse gick idag måndag kl. 04.00, svensk tid Söndag 21,00. Jag åkte ur som 108:a av 510 spelare efter 4,5 timmar. Det var nog tur för det verkar ju osannolikt att jag ska vinna 2 sådana här stora turrar på samma dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar