onsdag 28 december 2011

Djurförsök!

Så här i mellandagarna (middledays) har de flesta rätt tråkigt och många av oss (de kreativa) försöker att hitta något att sysselsätta sig med.
Jag funderade länge vad som kan vara mitt kall... Vad kan jag få nobelpriset i??? Och då jag funderade som mest kom mina hundar springande och påkallade min uppmärksamhet.
Just då de var som besvärligast kom jag på min stora Idè.... Djurförsök.
Jag tänkte att om man äger 2 hundar så kan man ju utsätta dessa för vissa djurförsök, och är det en hane och en hona så kan man ju enklare se resulaten.
Hundarna i fråga tyckte det skulle vara jättekul så vi satte igång.
Jag la ut 2 stycken madrassr på golvet, en rosa och en blå och sedan sa jag "ligg" till mina vovvar. Inte för att de någonsin lyssnat till ett kommando men har man legat i en bur (före de kom till oss) eller på ett stengolv hela sitt liv så tar man gärna tillfället i akt snabbt som fanken då det kommer en madrass i vägen.


Precis som jag förutspått så tog Lucky (honan) den rosa madrassen och Chicko (hanen) den blå.
Det är ju helt otroligt hur könsrollerna slagit igenom redan på hundnivån.
Nu tror jag ju inte att det är så enkelt utan det var nog mera en slump så jag bar ut hundarna c:a 800 meter från huset. Efter en lång promenad genom skogen och över två stora vägar så släppte jag dom på en plats där jag knappast själv kunde hitta hem.
De satte fullfart genom skogen och jag skrek "ligg" efter dom men jag undrar om de förstod?
Jag kom hem 4 timmar senare efter att ha gått vilse, och då jag kommer in i vardagsrummet får jag se ill min förvåning att mina hundar ligger, precis där jag tänkt, på madrasserna i vardagsrummet.


Otroligt nog så ligger alltså pojkhunden på den blå madrassen och resten av hundarna (tjejen) på den rosa.
Det är knappt man kan tro det men nu har man alltså bevisat att hundar har könsroller precis som vi människor.
Eftersom djurförsöket nu var avslutat skickade jag ut honan i köket och hanen i verkstaden för att fortsätta med sina vanliga sysslor.
Ingen kan i alla fall säga att jag inte gav dem chansen att ändra på sina förutfattade ideér om könsroller, men jag har nu bevisat att det är just så här de vill ha det.

2 kommentarer:

  1. HAHA LITE ROLIG ÄR DU ALLT fORTSÄTTER FÖLJA DIG

    SvaraRadera
  2. Ja, vilket hundliv! Snacka om att vara kreativ, något skall man ju göra in the middledays :-D Könsrollerna är givna, t. o. m. hos jyckar på andra sidan Tellus :-) Här vankas spagetti o köttfärssås. Blir gott som omväxling. I natt skall jag sova på rosa lakan, bara för att testa nåt nytt. Undrar hur min syn på roller ser ut i morgon? Hej, hopp, gum


    misn... :)

    SvaraRadera