onsdag 14 december 2011

Testa, Testa, Testa och testa ännu mer

Hade bokat tid idag för att fixa till lysen och montera in nya stereon i bilen.
Jag ska också göra 50 mila service på min motorcykel så eftersom vi skulle vara utan bil hela dagen så tog MC:n till stan så vi hade ett fordon medan bilen var på verkstaden. Efter vi hämtat bilen så ska cykeln få en rundsmörjning hade jag tänkt.

Jag blir knäpp på allt testande här varje gång man inhandlar något.
Man har samma garantier på allting som i Europa och samma bytesrätt på 7 dagar som där hemma men här envisas de med att testa prylarna innan man får gå ut ur butiken. det tar alltså hur mycket tid som helst jag blir fanken i mig knäpp av allt testande.
Igår när jag var och köpte den nya bilstereon så ville de såklart testa att det funkade och innan jag hann reagaera var det 4 man som kom med bilbatteri, kabelknipsare och högtalare för att stereon ska testas.
Jag är ju i grund och botten inte en sådär tålmodig person och har jag bara något mer som ska göras under dagen så blir jag stressad av allt testande.
Jag sa till de 4 grabbarna att jag inte ville ha stereon testad eftersom jag har lite bråttom och jag har ju bytesrätt och garanti om det är något problem.
- Inte testa stereon? sa de i kör. Nej tack sa jag och betalade stereon och gick.

2 timmar efter jag lämnat in bilen idag fick jag sms. Som alla läsare fattat så stod det i sms:et att stereon var monterad i bilen men fungerar inte. Jag får flåklypa...

Jag åkte till verkstaden och hämtade stereon de fick montera ur den ur bilen under tiden de fixade till det fick jag frågan av 3 olika personer i hallen,
-testade du inte bilstereon innan du köpte den?
Jag lastade stereon på MC:n och iväg till affären och nu fick jag för mina synder. De började med att testa den trasiga stereon i 30 minuter bara för att få reda på att den var trasig som jag sa.
De tog fram en ny stereo och körde igång testerna på den. Allt som allt tog det 75 minuter för att byta stereo och klara alla tester. Självklart fick man en magsudare av försäljaren:
- Du skulle testat den redan igår, sir.

Den nya stereon kan läsa usb minnen och minnes kort så jag åkte till data affären och bad att få köpa ett usb-minne.
-Ja det går bra sa expediten, jag ska bara testa det först, och så tog han fram en sax och klippte upp förpackningen. -OK, sa jag och lät honom hålla på.

Jag brände mina armar idag efter allt brummande fram och tillbaka på motorcykeln.
Innan vi åkte hemåt så lämnade jag in cykeln på service och ska hämta en imorgon.
Jag har alltså kört 50 mil på 4 månader med motorcykel. Jag tycker det är roligt att köra men Prescilla tycker inte det är lika kul att åka. Det är i alla fall ett bra resevfordon.

Vi har fullbokat på Villa Prescilla, av 6 klara lägenheter är 6 uthyrda. På fredag har vi gästbyten i 2 av lägenheterna en tysk o en norrman ska hyra vars en lägenhet i en månad.
Nästa våning börjar likna något nu och vi tror att de blir klara med 3 lägenheter till i slutet av månaden.
Nu ska jag hoppa i poolen med en bira, det lackar mot jul och jag är solbrändare än på mycket länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar