onsdag 2 november 2011

Det har varit lugna dagar och inte så mycket att skriva om i bloggen, helgen tillbringades mest i hemmet och i måndags var det dags att hämta Fredde & Frida på flyget. Som jag tidigare berättat hade de en riktig långresa hit så de var lite trötta vid ankomsten men jätteglada över att äntligen vara här.

Son med flickvän.

Vi slappade mest i måndags och på tisdagen tog vi en vända till stan. Det visade sig att nästan allt var stängt på grund av alla helgons dag. Det är en stor helgdag här då alla ska besöka sina familjers gravplatser med blommor.
Eftersom allt var stängt så tog vi istället en tur till en Beachresort som heter Antulang. Den ligger uppe på en klippa med trappor ner till stranden och en gjuten gångväg längs med kusten. Antulang är en påkostad anläggning men av någon anledning så skiter de helt i att underhålla den. Den byggdes för 11 år sedan men ser redan ut att vara minst 30 år gammal.


Tur man har huvet på skaft.

I tisdags kom våra kompisar Kenneth & Wilma med färjan för att bo hos oss några dagar. De hade med sig sin dotter Emma samt Wilmas syster och en arbetskamrat till Kenneth. Så tillsammans med Roger och Rea kan jag lova att huset är fullproppat och jag blir mer och mer nöjd med mitt bilköp, vår pickup är alltid fullpackad med prylar eller folk. Det är i alla fall jäkligt kul att de vill komma och hälsa på oss och på fredag ska vi åke med dem tillbaka till Bohol för att turista lite och kolla in deras hus där.
En Schweizare ringde igår förmiddags o ville se på mina lägenheter, 2 timmar senare hade han flyttat in tillsammans med sin fru och bebis. De ska bo i c:a 6-8 veckor.
Lite hyrespengar är alltid bra att ha då vi ännu ska handla möbler till flera lägenheter.
Som ni märker är allt lugnt så här långt, ärligt talat så längtar jag inte till Sverige ett endaste dugg, mina barn är ju eller har varit här precis så det enda man saknar är Mamma och övriga släkten, kompisarna och Knorrs creamy peppar sås. Släkt och vänner snackar jag med över nätet men såsen får vänta till i sommar då vi tänkte komma hem en sväng.

Saknad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar