torsdag 10 november 2011

Nu är det Jul igen!

Julen har nu hållit på här sedan 1:a oktober. Igår när jag var på "ICA Maxi" och handlade så hade alla tomteluvor på sig och i kassan önskades man God Jul.
Jag är ju ingen julälskare så jag sa idag att nästa år åker jag inte till stan fr.o.m oktober. Det blir ju för mycket med julsånger, granar, luvor och glitter i hela 4 månader.
En Beachresort vi var på den 2:a november hade 5 julgranar och ett stort hemmagjort jul-landskap i receptionen. Allt var pyntat rejält med bomull som skulle föreställa snö. Receptionen låg utomhus med bara ett tak över så bomullen hade blåst omkring och jag undrade först vad det var för vitt i buskarna utanför.
Julklappen till barnen kommer tomten med på natten mellan 24-25 december och på Juldagen träffas man och äter tillsammans. Har man inte råd att köpa julklappar så bakar man en kaka eller eller tar med frukt till julbordet.

God Jul!

Våra 2 små hundar har fått ett underbart liv jämfört med att sitta i en bur på trottoaren. Jag har nu inhängnat gården så att de kan springa fritt i trädgården hela dagarna. Dom har jäkligt roligt då de springer runt runt och busar med varann. De har nog också sniffat igenom varenda kvadratcentimeter av gården.
Härom morgonen var det ett jäkla liv på dem för det var en vildkatt som sov på verandan. Chicko såg katten och började att skälla som rackan. Katten bara glodde på honom och funderade på om det var lönt att gå ner från stolen för att klösa honom. Jag skrämde bort katten innan Lucky fick syn på honom.
Lucky är lite kaxigare än den lilla fegisen Chicko men hon har ju också mer rutin.

Det är dags för en ny resa, denna gång tillsammans med Fredrik och Frida som hälsar på hos oss.
På söndag morgon flyger vi till Manila för att kolla på "Mall of Asia", ett av världens största köpcentrum. Jag var där i julveckan för några år sedan och då hade de 1 miljon besökare om dagen. Då fanns det en 70-meter hög julgran, fullskalig ishockeyrink samt ett jättestort pariserhjul, självklart inomhus. Det finns hur många affärer och restauranger som helst.
Därefter åker vi till turistön Boracay och stannar där i 4 dgr. 5 kilometer kritvit sand med gnistrande klarblått vatten. Enormt fin strand med hotell och restauranger längs med hela stranden.
Bakom hotell o restauranger ligger det en radda butiker. Jag personligen tycker att det är för mycket turister och allt som tillhör turismen där men det är jättefint där.

Trevligt ställe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar