tisdag 3 januari 2012

Ingen backhoppning i Garmisch.....

Allt är ju annorlunda då man är Filippinare. I normala fall ska man ligga bakfull i soffa och kolla backhoppning men jag zappade 100 kanaler och hittade ingen Boklöf eller snorfull Finne. Nu var jag ju inte bakfull och mina gamla nyårsdagskompisar har väl slutat med sin sport så jag gav upp.
Vi har haft besökare nästan sedan halva oktober. Först mina barn i 6 veckor och sedan delar av Prescillas familj lite hit och dit.
I söndags körde vi Prescillas största syster till flygplatsen och därefter hade vi en slappardag för oss själva. På vägen till flygplatsen var det otroligt nog nästan ingen trafik alls, det brukar alltid vara tjockt på vägarna men nyår de kan de fira här med så vägarna låg öde.
Efter en snabb tur o Returresa så fixade jag popcorn och så kollade vi på en rulle jag tjuvat på internet.
Nu visade det säg att jag har fått en till storätare av popcorn i huset, inte Prescilla för hon äter sparsamt, inte Lucky för hon äter endast hundmat utan den nya storätaren var Chicko. Han fick ett popcorn i taget och efter en stunds slängande och lekande med majskornet så käkade han upp det. Därefter var det full fart till mig för att få ett nytt, och så pågick det så länge det fanns popcorn kvar.

Måndag så stannade vi hemma för en kompis (Prescillas släkting)till oss från Cebu City var på Negros för att arbeta och ville gärna besöka oss.
Han tog med sig några av sina släktingar så de kom på eftermiddagen och hälsade på.
Det blev fullt drag i huset för de var totalt 15 pers varav 10 var ungdomar. De var snabbt i pollen och alla hade skitkul.
Elvero som han heter ställer alltid upp och kör oss då vi är i Cebu så det känns bara skönt att få bjuda tillbaka.

3 lägenheter börjar bli klara och nu börjar en häktisk tid för oss, de ska möbleras.
Idag, Tisdag startade vi klockan 9 med vår shoppingrunda och idag inhandlades bland annat: Alla badrums-attiraljer såsom toarullehållare, krokar, handdukshängare, duschdraperier, Kökslampor, dörrklockor samt 3 stycken 32 tums TV.
Lägenheterna ser riktigt fräsiga ut och det ska bli roligt att se dem helt klara.

Vi har börjat operation "Rädda stranden", eller det är nog fel att säga. Dtranden är nog redan förstörd och det går mest ut på att rädda vår gård.
Man gräver och gör allt grovjobb för hand här. Så det är inget litet projekt för grabbarna som ska utföra jobbet.
Jag har lite nya bilder från idag och kommer tillbaka senare med hur det hela går.
Det är ju ingen större fara för tomt och hus och hundarna börjar redan att vänja sig vid flytväst och sjöstövlar.
Ha de gutt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar