måndag 9 januari 2012

Big Mak har öppnat!!

Det är inte svårt att vara företagare här, i alla fall inte så här långt. Varje lägenhet vi producerar blir omgående uthyrd.
Denna vecka kommer 2 lägenheter att bli klara och båda är redan uthyrda från helgen.
Båda hyresgästerna har bott här förut så talesättet "nöjda kunder kommer tillbaka" stämmer kanske.
Det betyder för våran del att vi måste jobba jättehårt flera dagar denna vecka för att hinna med. Vi har redan sedan tidigare ett lager med kylskåp, spisar, micro-ugnar och TV men det är så mycket mer som ska inhandlas så vi måste nog jobba 4-5 timmar i 3-4 dagar denna vecka. Puhhh !!!
Hemma på tomten knallar det på. Vi har beställt lite eljobb av min elektriker på Villa Prescilla och han kom hem till oss igår tillsammans med 2 arbetare.
De jobbade för fullt hela dagen med att sätta upp lampor på våra staket-pelare.
Det är en hel del jobb med det eftersom de sågar sig in i cementen och gräver upp gräsmattan för att kunna dra kablarna snyggt.



Vår glade granne "Schweizaren" var framme och synade arbetet några gånger och t.o.m han måste ha varit nöjd för han sa ingenting.
Appropå honom så i morse då jag gick för att kolla på stranden från vår tomt så fick jag se honom stå i vattenbrynet på stranden rakt nedanför sitt hus. Han var endast iklädd badbyxor och ett par flip-flops. Han var fullt sysselsatt med att plocka stenar från "sin" strand och kasta över dem på "min" strand.
Jag stod där 2 minuter och kollade på honom då han tog den ena stenen efter den andra och slängde till vänster.
Plötsligt vred han på huvudet och fick syn på mig och utan att låtsas om någonting så fortsatte han att plocka sten men nu kastade han dem plötsligt åt höger, en liten bit längre bort på sin egen strand.
Jag sa ingenting utan bara log för mig själv och gick in, nu har jag ett upp på honom om han vill gnälla någon dag.
Senare på dagen hade han skällt ut arbetarna på stranden för att dom eldade och röken gick över hans tomt. Nu är det ju tillåtet att elda här och man gör det överallt så jag tycker han kan åka hem till en bergstopp istället för att gå här och gnälla.

En restaurang här i staden, eller ett gatukök kanske är det rätta namnet:

hmmm???? Tycker det påminner om någon restaurangkedja men kan inte komma på vilken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar