tisdag 10 januari 2012

Kysste grodan men ingen prins!

Idag var det en Irländare tillsammans med sin Filippinska fru o barn och tittade på den tredje lägenheten som vi håller på att färdigställa.
Han var ifrån Nordirland och hade en dialekt som var nästan omöjlig att förstå.
Det lät ungefär som om man fyller sin mun med tamponger och därefter dricker en halv liter vatten så får man en dialekt som han.
Jag frågade "Va?" ungefär varannan mening och han babblade bara på, han försökte inte ens att prata lite tydligare och det verkade på honom som han trodde att jag förstod allt han sa.
När de hade gått frågade jag Prescilla om han skulle ha lägenheten.
-Jag tror att han sa att han skulle ringa sa hon. Jag hoppas de inte ringer för jag kommer inte tt fatta ett ljud i telefonen.

I morse då jag kom ut på verandan så fick jag se att det satt en stor groda i matbacken vi ställt ut till hundarna.
Just då fick även hundarna syn på grodan så jag tog fram kameran.



Efter ett de glott och funderat en stund så bestämde sig Chicko för att rädda maten. Inte genom att skrämma bort grodan utan det bästa var att äta så fort som möjligt. Han tyckte det var bästa lösningen, Lucky tyckte inte alls att det var smart så hon tog tag i händelserna och slickade helt enkelt på grodan. Det tyckte den inte om så en mindre jakt uppstod.
Jag spelade in en del av jakten:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar