lördag 14 januari 2012

Regnbågen

2 lägenheter klara och redan uthyrda!
Som jag redan påtalat har vi nu 2 stycek lägenheter helt klara och redan uthyrda, nästa lägenhet lär bli klar i mitten av veckan.
Vi hade byggnadsnämndens ordförande samt en arkitekt på besök idag och de var nöjda med det vi hade byggt.
Det är tyvärr ett litet problem med våning 3 för det visar sig att den äldsta delen av byggnaden inte har tillräckligt med pelare för att bygga fullt som vi tänkt.
De vill att vi endast bygger på ena sidan av huset och efter vissa diskutioner skulle de gå hem och räkna på om det funkar om vi bygger med ett lättare material, typ trä.

Gamla baren har blivit ett vardagsrum.


Gamla baren från insidan.

Vi har fått en vattenläcka som ställt till problem för en av gästerna på bottenvåningen.
Här gör man som så att man sågar och hugger upp hål i cementväggen och lägger in plaströr där för vattnet, sedan täcker man det med cement. Om det någon gång spricker ett rör så kan det som nu plötsligt droppa vatten in i en lägenhet. Vi har letat efter läckan i några dagar och nu verkar det som allt är tätat och klart igen.


Vacker regnbåge!

Regnbågen visade upp sig utanför vårt hus ärom dagen och jag tror att den gick ner i Cebu och att krukan med guld finns där.
Anledningen till att jag tror det är att jag i veckan lyckades att via internet kvala in till nästa stora Live-turnering i ATP (Asian Poker Tour). Den turneringen går i Cebu den 1-7 Februari. Inköpet till turneringen är 50,000 pesos (8000 sek) men jag vann min plats i ett kval och skall försöka att upprepa resultatet från Mnila i December med att komma in i prispengarna igen.
Det skall iaf bli jäkligt kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar