onsdag 26 oktober 2011

Vinst på lotteri!!!

Vi var förbi Villa Prescilla idag och lägenhet No 11 är nu helt klar. Arbetarna är på andra sidan poolen för att fixa till Caretakerns rum, en grillplats, tvättstugan samt en stor lägenhet som renoveras.
Det kommer en snubbe på fredag för att titta på den stora lägenheten och idag har jag gjort upp med en Canadensare som vill hyra en lägenhet i 5 månader. Det går framåt iaf.
3 veckor efter min födelsedag så kom posten som skickats från Sverige med mina presenter. Det var ett kort från mamma och syrran med grattis samt en 5 veckors lottokupong. Jag har ingen koll på om jag vunnit men Ewa har lämnat in en likadan till sig själv och lovat att hon skall bevaka om det blir något och eftersom hon inte hört av sig så har jag nog "blankat" så här långt.
Jag brukar ha tur ibland på lotterier som folk ger mig. En gång vann jag 43k på en Harry boy som jag fick i present så et tips till er alla är att fyll i en lottokupong och skicka den till mig som gåva. Kopiera en och lämna in själv så har dina chanser till vinst ökat med några 100%.
Det kom ett brev till, det var från Fredrik och Frida. De hade packat ihop lite choklad samt salmiakbalkar (mums) samt en trisslott. Balkarna är uppätna och lotten är skrapad. Självklart vann jag på lotten, det blev 25 kronor och nu undrar jag var jag ska lösa in vinsten. Lottvinsten ska lösas in senast 1 Maj och jag kommer nog inte till Sverige förrän i Juli. Svenska spel har inget ombud här så det går inte att byta upp sig. Tänkte att Fredrik kan ta med en ny lott men då vinner jag säkert på den med och så är det samma problem igen.
Vi får lösa problemet då han kommer hit på Måndag........

Idag har vi varit en sväng till stan och låtit mina gäster shoppa upp retsen av pengarna de har kvar.
Efter shoppandet åkte vill till en Beachresort som heter Bahura. Där blev det lunch och bad ett par timmar. Bahura är en riktigt fräsch resort med en jättepool och nästan aldrig några gäster. Är någon intresserad kan jag meddela att den är till salu.


Ska ni köpa?

Lucky och Chicko är bästa polare nu och de leker hela dagarna. De har verkligen kul tillsammans. Tyvärr hade Chicko en skada i ett framben då vi köpte honom och den är ännu kvar, han haltar rejält ibland. Vi tog med honom till veterinären där vi köpte honom och de säger att inget är brutet och Chicko ska ha massage varje dag. Det är väl det som kallas Swedish massage?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar