onsdag 5 oktober 2011

Kurragömma i Zamboanguita

Det händer väl inte sådär jättemycket just nu så det blir ju lite mindre skrivande från mig i bloggen då.
Äckelamrikanen ska ha kommit tillbaka idag och vi har inte hört av honom ännu så han har väl svimmat. Hoppas att själva svimningen var av förtjusning och inte av att han blev så förbannad då han fick se sin gamla lägenhets förvandling. Jag får svaret imorgon då jag troligen träffar honom.
Rea har börjat på sin nya skola idag och det är tufft att vara ett skolbarn här. Hon gick upp halv sex i morse för att förbereda sig, käka frukost samt för att hon vill hjälpa till i hushållet. Hon hjälper till att fixa frukost och diska och hon hjälper till med städning o allt annat här hemma.
Hon går iväg till skolan klockan 7.00 och kommer hem igen klockan 17.00, jag tycker det är långa dagar för en 14 åring. Oturligt nog så har hon väl åkt på en förkylning till första skoldagen men hon skulle bestämt gå iväg i.a.f.
Varje dag då vi kommer hem är det en ännu mindre tjej som väntar på oss. Lucky tar emot oss med viftande svans och om det var möjligt skulle hon krypa ur skinnet för att kunna hälsa ännu mera.
När vi hälsat färdigt på varandra så vill hon leka, hennes lekar brukar vara så våldsamma bara, hon leker helst: bita hälsenan, hoppa och nafsa efter fingrar eller skälla och hoppa efter husse då han går.
Jag har försökt att lära henne lite mindre våldsamma lekar som basken (kull) och kurragömma. Just kurragömma har hon blivit jättebra på och idag fick jag leta länge innan jag hittade henne. Kolla själva får ni se..............

Hitta hunden....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar