fredag 7 oktober 2011

Besök hos doktorn!

Surkalle flyttade ut igår, han var faktiskt precis en sån där svidpitt som jag trodde efter hans mejl. Han sved lite om några småsaker men då han checkade ut igår så var han på ett strålande humör och helnöjd med sin vistelse.
Han berättade att vår "Caretaker" som sköter om stället var toppenbra och att hans vistelse varit kanon, så han ville komma tillbaka i Januari.
Hade han bara haft något mer att svida om så hade han gjort det. Jag tror att vi har fixat till lägenheten så bra så han hade inget mer att säga.
Vår idé är ju att tillhandahålla riktigt fräscha lägenheter, och vi kanske lyckas bra om till och med svidpittarna är nöjda:-).

Vi stannade på hemvägen för att köpa bananer och jag passade då på att ta en bild av en man med sin oxe. Släpet är gjort av bambu och har inga hjul, det funkar ännu här faktiskt. man använder sina djur på gåren som arbetsredskap i jordbruket. Ibland känns det som man backat tiden ett antal år.

Dra dra min gamla oxe, det bästa du förmår.....

Idag då var runt på vår dagliga shoppingrunda så tog jag en bild på en ny byggnadsställning. De ska bygga eller måla om huset så en enkel konstruktion av bambu funkar ju alltid.

säker byggställning?

För 2-3 veckor sedan fick jag ett litet bett av nån mygga eller så. Jag kliade på det lilla bettet och efter ett par dagar blev det rött. Det röda har sedan utvidgat sig och gör lite ont då man trycker på det.
I morse då jag vaknade så var nedre delen av benet borta, det hängde bara några senor o köttslamsor under knäet.
Nja nu skojsade jag lite.
Prescilla lyckades idag att övertala mig att det var dags för ett läkarbesök så vi knallade dit och beställde tid. 2 timmar senare var det dags och efter 2 minuter i väntrummet fick vi komma in till doktorn.
Han konstaterade snabbt att jag fått en inflamation i en hårsäck så han skrev ut penicillin. Notan gick på 45 spänn och nu har man en veckas pillerknaprande framför sig.
Nu är jag säker på att han har fel den käre doktorn, för om man har så lite hår som jag har så behövs det ju inga hårsäckar i alla fall, möjligtvis pyttesmå hårpåsar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar