onsdag 12 oktober 2011

Nu kan man ta ner skylten!

Samma status som tidigare med våra lägenheter de 4 första är nästan klara, vi har påbörjat den 5:e, tvättstugan samt caretakerns rum.
Egentligen är det väl bara hyresgäster som fattas. Vi har 2 året runtgäster samt en som flyttar sista oktober,och en som bor 4 månader fr.o.m fredag. Efersom vi inte är klara så är det ju lagom just nu men vi har inga bokningar längre fram ännu, men det kommer väl.

Nu har man en skylt att ta ner då det väl är dags.

Ibland myllrar det av små fiskebåtar utanför vårt hus. Det är fiskarna från byarna runt om som gått ihop och jagar storfångst. Det gick nog ganska bra för dom idag för då vi åkte hemåt ikväll var det fullt på fiskborden längs hemvägen.
De fiskar enbart för sin dagliga spis och lite för att sälja för att kunna försörja familjen.
Jag minns såväl den tiden då jag fiskade, man fiskade bara för det dagliga behovet och då jag är fiskallergiker så räckte det med att ta hem lite till katten :-).
Som tur var tyckte vår katt bäst om kattmat på burk. Hade jag bara hade haft lust och inte varit allergisk mot fisk hade jag kunnat kunnat dragit upp hur många gäddor som helst.

Man kanske ska skaffa en båt och visa dem hur man gör?

Häromdagen åkte vi till veterinären med Lucky för att kolla upp en knöl hon fått på magen. De sa att det inte var någon fara med den men att vi skulle hålla den under uppsikt.
Veterinärens klinik låg i en djuraffär och där i en liten bur satt världens sötaste hundvalp. En liten Yorkshire terrierhane, bara 3 månader gammal.
Vi har tidigare för länge sedan snackat om att skaffa både en hona och en hane och när vi såg den lille stackarn så blev vi kära i den båda två.
Namnet blev Chico och han leker med Lucky, 5 månader hela dagarna.
Enda gången de tar paus i lekandet är då de ska göra sina behov på golvet någonstans.
Skönt att mina barn kommer i helgen så man slipper att torka upp i några veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar