torsdag 12 april 2012

Jag ska möta Zlatan & Messi.

2 nya gäster checkade in igår, den ena var en Schweizare som ska stanna ett par månader och den andra var "surkalle" som jag tidigare berättat om i bloggen.
Surkalle har helt och hållet svängt och försöker att vara den trevligaste människan på jorden mot mig eftersom jag känner hans kompis "Barry".
Jag tycker att surkalle fortfarande passar in på honom för får han bara tag i minsta möjliga grej att gnälla om, så gör hand det. Det är tredje gången han bor hos oss men han ska bygga ett eget hus så i framtiden kommer han nog inte att bo hos oss.

En gäst till kommer på Lördag och då har vi fullbokat, det är bara den lägenheten som renoveras som inte är uthyrd. Så här långt får vi nog vara nöjda med beläggningen. Jag surar över att vi inte kan bygga fler lägenheter på tredje våningen. De hade ju givit den bästa avkastningen då alla kringkostnader redan är betalda. Funderar vidare på om jag ska bygga en bar där.

Pokerdax!
Nästa vecka börjar nästa stora pokeräventyr, 2 stora turneringar ska gå här i Filippinerna och jag tänkte vinna båda. APT i Manila och APPT i Cebu.
Motståndet denna gång blir kanske i tuffaste laget men det spelar ju ingen roll vilken personlighet som sitter med AA då jag har KK och träffar ett K på rivern. :-)

I den första turneringen som går i Manila är jag inte ens inkvalad ännu. Den ingår i Asian Poker Tour APT. Inköpet i turneringen är $2700 och det är ju alldeles för mycket tycker så jag åker dit för att försöka kvala in i 2 dagar. De har 2 kvalturneringar varje dag så man får ju spela mycket poker och det är ju därför jag åker dit. Nu passade det också bra med en kortresa till Manila så Prescilla får hälsa på sina systrar, den ena av dem fick barn i Januari som vi måste kolla upp.
Under turneringsveckan i Manila arrangeras det en större turnering, en så kallad "HighRoller". Inköpet till denna är 1 miljon pesos vilket motsvarar c:a 160,000 svenska kronor. Det är klart att 2 av världens bästa och mest kända pokerspelare kommer för att spela den, kolla länken.


http://www.theasianpokertour.com/news/resorts-world-and-apt-to-present-%e2%80%98manila-millions%e2%80%99-%e2%80%93-asia%e2%80%99s-biggest-ever-high-roller-tournament-%e2%80%93-phil-ivey-and-tom-dwan-already-confirmed.html

Tom Dwan och Phil Ivey är anmälda och man kan säga att de är lika stora inom pokern som Zlatan och Messi är inom fotbollen.
Om de vågar att registrera sig för main event också och jag lyckas att kvala in till den turneringen så ska jag lära dom vem SkitSnygg från Sverige är.

Direkt efter Manila turneringen så startar APPT (Asian Pacific Poker Tour) i Cebu.
Turneringen sponsras av Poker Stars, världens största Poker site. Jag hittade en kvalturnering där till Main event och lyckades att vinna direkt. Priset jag fick var inköpet $2400 till Main event samt $1000 till mitt konto.
I denna turnering kommer det att bli många spelare tror jag, bland annat kommer ju en del av Pokerstars proffs att spela.
Att hoppas på seger i någon av dessa turrar är nog för mycket men jag skulle bli helnöjd om jag kunde komma på prisplats i en av dem för då går jag plus.
Formen är i alla fall på topp.
Det kommer säkert någon pokerrapport här i bloggen, i alla fall om det går bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar