onsdag 18 april 2012

90%

Allt är ju bara bra här! Mycket varmt och soligt och alldeles underbart skönt väder. Konstigt nog så gillar jag då det är varmare än varmt. Förr i tiden så led jag av värmen då det blev för varmt eftersom jag svettas mycket i hettan. Svetten gjorde i sin tur att mina allergi och eksemprobelm blev än jävligare.
Men nu när jag har blivit vuxen, (Kroppsligt + 99 kg inte mentalt -25 fortfarande) så har jag blivit av med dessa problem och njuter som aldrig förr av värmen. Dessutom har t.o.m. jag fanken i mig blivit lite färgad. Jag tror att detta klimat har bara gjort mig gott för även mina ledbesvär hör inte av sig så ofta.

Nya beslut: Just nu så skiter vi i våning 3 = ingen bar just nu.
Nu avslutar vi den sista lägenheten och städar av området så de gäster vi har kan få njuta av vårt ställe.
Jag har de senaste dagarna snickrat på budgetar och ett exceldokument så jag på ett enkelt sätt kan se hur det går för oss. Exceldokumentet visar mig på direkten hur många % uthyrt vi har så att jag får jämförelsetal mot föregående år. Första månaden jag börjar att jämföra är April-2012 och vi har faktiskt 90% beläggning på de lägenheter som är tillgängliga. Jag tycker det låter skitbra med 90% men har ju som sagt inget att jämföra med. Så målet är att nästa April ha 95% :-).
Vi jobbar ju ännu i en lägenhet så räknar vi in den så har vi 80% uthyrt och det låter bar även det.

Världens gulligaste kramgoa hundvalp "Sparky" som är vår senast inköpta hund har haft en tuff dag.
Matten och hussen tog med honom i bilen i morse och stannade vid veterinären i Dumaguete. Där fick han 2 sprutor i nacken och en tablett nertryckt i halsen. Han gnällde rejält och verkar ännu ikväll ha ont där sprutorna injicerades. Stackars lilla Sparky.
Annars har han fått ihop det på riktigt med sina kompisar, Lucky o Chicko. De springer runt och busar överallt och det måste vara ett underbart liv att vara hund om man kommer rätt.
Lucky o Chicko är ju lite större än Sparky och då de 2 busar så får Sparky mest titta på. Han är ju så sugen på att vara med de stora så han brukar springa fram till de andra och bita sig fast i svansen på Lucky och sedan åker han nästan snålskjuts efter de andra 2 då de leker. Faktiskt riktigt kul att se.


Nu blir det bara poker i c:a 10 dagar hoppas jag. Jag har 3 dagar i Manila från o med imorgon och jag hoppas att få förlänga min vistelse där och då blir det direkt avgång till Cebu för ännu en turnering. Om det inte går bra i Mnaila så mellanlandar vi i Zamboanguita ett par dagar innan Cebu.
Det blir väl lite bloggande om poker, i alla fall om det går bra, så min förhoppning är att jag ska skriva varje dag.

Nu ska jag spöa Ola i Wordfeud, men det vet han inte riktigt ännu. :-
Jag heter Zamboanguita om någon vill ha spö.............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar