torsdag 26 april 2012

AA x 5

Efter 3,5 timmar åkte jag ur min turnering som skulle ta upp till 4 dagar att spela. Jag hamnade vid det segaste bord jag någonsin spelat vid. Vi var 10 spelare runt bordet och spelade mellan 15-20 händer per timme. Eftersom man spelar så få händer så är det ju helt otroligt att jag fick AA 3 gånger under de första 2 timmarna före paus. En gång hade jag AA 2 händer i rad och det kan man statistiskt få en gång på 48000 givar. Jag vann alla 3 men slaskade bort lite grann av det jag vunnit så då pausen startade hade jag 22,000 chips, vi startade med 20,000. Efter pausen åkte jag efter 45 minuter och då hade jag återigen AA 2 händer i rad. Så på c:a 50-60 spelade givar hade jag AA fem gånger varav 2 händer i rad 2 gånger. Det är fanken i mig nästan statistiskt omöjligt. Sista gången jag hade AA raisade jag kraftigt pre-flop. Jag blev reraisad av den enda vid bordet som hade mer cjips än mig. Jag re-re raisade och han synade. Floppen kommer 9,6,5. Han snackar först och bettar ut 6000. Jag tänker länge innan jag ställer in vad jag har. Döm om min förvåning då han synar och visar upp 9,8. Men vad fan 8,9 synar man inte med och allra helst inte en all in som nästan gör en black i en storturre. Självklart kommer en sjua på river och han jublar och ser jätteglad ut. Bingoplayer sa jag till honom, nä jag sa faktiskt F*****g Bingoplayer innan jag gick från bordet. Vad fan ska man göra? Jag har dunderkort nu hela tiden men åker på sån jäkla otur varje gång. Nu blir det 5 dagar gräm innan jag tänker le igen. Fan oxå!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar