måndag 2 april 2012

Hundbyte!

Den lilla Stella som vi köpte i Lördags var sjuk.
Hon hade ett öga som inte fungerade och hon såg dåligt på det andra. Deta gjorde att hon ramlade i swimmingpoolen 3 gånger.
Jag byggde en liten bur till henne så hon kunde vara i trädgården men hon mådde inte bra, hon bara satt i ett hörn av buren hela tiden och då vi var inomhus så gömde hon sig under skrivbordet.
Ena sidan av hennes bröstkorg hade en stor utbuktning och då man lyfte henne så märkte man att hon hade ont.
Nu kan ju en valp vara lite blyg i början men med Stella var det inte bara blyghet hon var även sjuk.


Vi åkte in till Dumaguete med henne i Söndags och lämnade tillbaka henne till säljaren. Han påstod att allt var ok med henne men jag kan lova att hon inte var frisk.
Istället för Stella fick vi med oss en annan valp, denna gång blev det en kille och han heter från och med Sparky.
Oj vilken skillnad på den lilla stackars Stella och den nya Sparky.
Han har en speed som man sällan skåat, han är precis överallt och han hoppar och leker som om han var den lyckligaste hundvalpen i världen.
Där vi köpte honom satt de 3 stycken valpar i en bur på trottoaren, buren var kanske 40x40 cm stor så man förstår att Sparky gillar vår stora gräsmatta bättre.
Hundrasen heter Malteser och de förblir vita och små hela livet. Jag googlade några bilder och de verkar kunna få hur långt hår som helst. Men just nu är han bara mjuk,mjuk och otroligt söt. Kanske kanske ska vi skaffa en flickvän till honom en dag. vi får se......



Jocke och jag hade kvalat in till månadsturneringen på pokersiten där vi spelar. Den startar klockan 21.00 på första söndagen varje månad.
Det betyder att för mig startar den 03,00 måndag morgon och vad gör man inte för den där pokern. Klockan på ringning 02,50, upp och sätta på dator och kaffepanna.
Jocke o jag vi delar alltid på de vinster vi får då vi spelar i samma turre och för mig är det bra att ha en back up där hemma om ström eller internet skulle lägga av.
I Söndags hade vi 12 timmar ströavbrott på dagen och det har varit många sådana den sista tiden. De säger att kundtillväxten är så hög att dt ställer till problem.
Pokern då?
Jo efter 2 strömavbrott och 5 timmars spel så fick jag en prisplatsplacering så det blev 600 euro att dela på. c:a 2700 svenska kronor för att gå upp 02.50, då kan det nästan vara värt det men det har oxå hänt att vi båda har åkt ur efter en halvtimme och då kan man ju sitta här i Filippinerna och se dum ut, mitt i natten.

Efter poker lastade vi bilen med svärmor, svågerns dotter, vår maid samt Rea för att köra dem till Tanjay där de alla bor normalt.
Då vi kom fram till Tanjay och lastade av bilen så lyste solen och först tyckte jag att jag såg Bosse Östman ligga och bada i solen.


Jag putsade glasögonen och såg att det var en vattenbuffel.
Plötsligt såg man hur regnet kom. Där jag stod var det snustorrt och 10 meter bort så spöregnade det. Vi var klara så vi kastade oss snabbt in i bilen innan spöregent kom över oss.

På vägen hem stannade vi på Joe`s by the sea. En enkel restaurang som ligger precis vid havet och på andra sidan har en staty som utsikt.

2 st Kyckling o Ris, en flaks vatten och 2 öl. 390 pesos, det kan det ju vara värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar