onsdag 25 april 2012

I Styrelserummet!

Nu är vi i Cebu, den näst största staden i Filippinerna med c:a 3,5 miljoner invånare. Det är mycket folk överallt och att köra bil här i stan är ingen barnlek. Bilar o motorcyklar överallt och samma trafikregler som i Dumaguete: Störst o modigast kör först. Jag har ju vunnit en plats i Main event i pokerstars stora pokerturnering här. Jag fick startavgiften betald med 2408 dollar (100,000 pesos) samt 1000 dollar till resa och hotell. Vi har kört hit på 5 timmar och jag tyckte att det var smartast att boka in oss på samma hotell där turneringen arrangeras. Vi fick någon sorts svit och då jag först öppnade dörren till rummet så trodde jag att vi fått fel nyckel för jag kom rakt in i något som såg ut som ett styrelserum. Det fanns ett stort bord med 6 stolar, en soffa + 2 fåtöljer och en tv. De visade sig vara vardagsrummet för strax hittade jag ett jättestort sovrum, 2 toaletter samt kök. Vi har fått ett rum på c:a 80 m2 och betalar för denna svit 600 sek per natt inkl. frukostbuffé för 2 personer. Troligtvis är hotellet fullbelagt under pokerturren så vi har blivit uppgraderade eller så vet de vem jag är, och är så stolta att få visa upp ett av sina bästa rum för mig. Jag har ju haft hotell (??!!??) i Visby förut. Igår åkte vi till SM, ett stort shoppingmall i Cebu centrum. några hundratals butiker och restauranger samlade i ett jättehus. Vi hade med en lista på lite småprylar vi behövde och mitt inköp bestod av en hjälm att använda då jag kör MC. Nu blir nog mamma glad :-) Vi var klara i god tid innan poker skulle börja kl, 16.00 Main event startar idag Torsdag, och kan hålla på i upp till 4 dagar om man är på hugget. Jag startade första dagen med att spela en mindre turnering där det startade 97 spelare. Jag åkte som 20 man och missade prisplats eftersom det bara var 10 priser. Igår den andra dagen spelade jag ett kval till main event. Om man vinner en plats och redan är kvalificerad så får man kontanter till ett värde av ett inköp, alltså 100,000 pesos. (16000 sek). I denna turnering blev det 94 startande som betalade 5000 var i startavgift så priserna blev 4 platser i main event och 70,000 till den som kom femma. Jag brukar lyckas bra i dessa kval och så länge ut att kunna få en hacka. Efter 3 timmar var vi 6 spelare kvar som slogs om 5 priser. Vid 2 tillfällen var jag klar för pris men mina motspelare blev räddade av rivern. Sista handen blev så här: Knappen som är shortast av alla med c:a 6k är först in i potten och går all in med sina 66 i hålet. Jag sitter på Small blind med c:a 9k i stacken och reraisar all in med 99 Big blind synar och han har KK. På flopen kommer en kung till och om vi båda åker ut mot hans triss i K så vinner jag de 70,000. Då hittar dealern 2 klöver att lägga upp på turn o river så knappen med sexorna får en runner runner färg och jag blir utslagen utan pris. Livet är fan mig orättvist ibland. Nu hoppas jag att det betyder att turen kommer att vara med mig resten av pokrandet här i Cebu. Ska man analysera mitt spel skulle jag kanske bara ha synat och lagt på floppen. Men jag tror att KK hade gått all in redan preflop så det spelar kanske ingen roll. Och om jag spelat så hade ju jag varit ultrasämst inför nästa hand. Jag återkommer i bloggen då dag ett är avslutad i main event. Ursäkta allt pokerskrivande för er som inte är intresserade men jag vet att några av läsarna är mycket intresserade så jag skriver för deras skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar