torsdag 16 februari 2012

Felstavat!

Vår del av stranden som ska räddas är nu nästan klar. De har arbetat nu i nästan sex veckor och nu är det bara finputs och städning kvar.



Vår strand ser väl inte så rolig ut men den var inte jättekul före vår operation drogs igång heller. Nu hoppas vi att detta ska rädda vår tomt nästa gång då vågorna anfaller.

Det såg för jävligt ut på insidan av staketet efter deras eviga murbrukande så de har tvättat staket, målat om muren och bytt ut hundstängslet nu efteråt. 2 av våra lampor på pelarna hade oxå demolerats i strandarbetet.

Städjobbet kvar.

Den tionde lägenheten ska renoveras med start nästa vecka och vi har lite ideer om hur den ska bli det lilla extra. Vi försöker att hålla mycket hög klass på våra lägenheter och denna är den som har bäst förutsättningar att bli riktigt bra.

Det är övervåningen på detta hus som ska renoveras. Vi tänkte att bygga ut ett burspråk på ena sidan av balkongen och placera ett runt köksbord där. Vi har även lyckats att hitta en 40 tums TV som "bara" kostade 2500 svenska. Denna lägenhet kommer att bli en av de dyraste vi har. Hur dyr då? undrar väl vän av ordning och svaret är c:a 4000 svenska i månaden och då ingår Kabel-TV, Internet och alla möbler och fullt köksutrustad. Det låter väl inte så dyrt men här i Dumaguete är det sviningsdyrt.
Appropå dyrt eller billigt.....Jag behövde idag en halogenlampa till vårt badrum. De sålde 3-pack för endast 39,95 det gör ett styckpris på 2 sek.

jag behövde bara en men va fanken 6 spänn för tre stycken, man vet ju aldrig när det behövs en till.
När jag kom hem upptäckte jag en lapp som satt på mitt tre-pack: "Köp 3 för 99,75" man kunde alltså köpt 9 lampor för 11 pesos styck, 1,70 sek per lampa. Jag funderar på att bli lampimportör, men då skulle man säkert bli kallad för ljushuvud och bli LÖS i magen då man är på lyset så jag tänker slippa alla skämt som de underfundiga kan tänkas komma med och fortsätta med våra lägenheter.

Appropå skämt så undrade de nog idag på internetfirman som levererar nät till Villa Prescilla varför jag skickade sms till dem.
Våran "Caretaker" på VP ringde och sa att vårt WIFI hade lagt av, -jag skickar ett sms till teknikerna, sa jag och skickade iväg ett om att det inte funkade.
Jag hörde inte av dom på hela dagen så jag tänkte skicka ett nytt sms och då fick jag se vad jag skrivit i det första.
Min telefon föreslår ord då man skriver ett sms och det är ju inte ovanligt att det blir fel. Denna gång hade jag skickat: "Wife stopped working in Villa Prescilla".
Teknikerna funderade nog länge på vad de hade med det att göra innan de bestämde sig för att det inte var deras sak att lösa.
Nu är internet fixat igen och om någon undrar så har inte alls min fru slutat att arbeta på Villa Prescilla.

1 kommentar:

  1. Hahaha :D wife :D Ja, inte konstigt att de inte fixade ditt wifi då... Kram!

    SvaraRadera