torsdag 8 mars 2012

Bo är den röda tråden.

Nu är den 9:onde lägenheten klar och även uthyrd, vi hann inte ens ta bilder till hemsidan förrän det hade flyttat in folk. Nu ska de ju inte bo där så länge så bilder kommer nog nästa vecka.
Vi har påbörjat renoveringen av den tionde lägenheten och här ska vi försöka att fixa till den lite extra.
Det ska bli burspråk, 40 tums TV och stort badrum.
Just nu ser det väl inte så fräscht ut, men vänta bara.



Här ska det bli ett litet fint Bo.

På tal om Bo, jag heter ju Bo som andra namn men det är ju lättare att säga Bo Anders än Anders Bo så därför står det i mitt pass och på mitt körkort: Bo Anders. Det har dom lite problem med här, på vissa myndigheter tycker de att jag heter Bo i första namn så det ska också vara mitt tilltalsnamn. Då jag skulle hämta ut mitt Filippinska körkort frågade de mig flera gånger om mina namn t.ex.

Här heter man oftast bara ett förnamn och en bokstav mellan för och efternamnet. Bokstaven är den första i din Mors efternamn så jag heter alltså Anders N Hellberg. Om man är tjej så byter man bokstaven till den första i sin familjs efternamn då man gifter sig. Så min fru heter nu Prescilla B Hellberg.
Så går det till här,

Vi har nu fått småfåglar till våra trädgård, och då jag säger småfåglar så menar jag verkligen små fåglar. Det är så små att t.o.m. jag tror att det är kollibri. De är ljusgröna och kanske 7-8 cm stora.
De tycker troligen att vi verkar trevliga för vi har blivit närmsta grannar, de har nämnligen byggt Bo i vår trädgård. Riktig fint litet bo som de hängt upp i en av våra buskar. Om ni kollar riktigt noga kan ni se deras bo på den första bilden och på den andra bilden har jag varit lite mera närgången.


Ett litet Kollibrikrypin?

Sist i mina röda tråd kan jag berätta att jag köpt biljetter till BiO, på lördag ska vi gå på Robinsons köpcentrum och kolla film. Det blir mitt första BiO-besök här i Dumaguete. Filmen heter "John Carter" och är en sci-fi film som producerats av Walt Disney. Biljettpriset är 140p (20 sek).
Tyvärr är filmen inte textad på svenska och jag hoppas den inte är dubbad till Tagalog som är riks-språket här.
Kanske jag recenserar filmen i min blogg nästa gång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar