söndag 31 juli 2011

31 juli mest sol o lite drygt 30g

Idag har vi varit mest på Robinson`s centrum i Dumaguete. Frugan har varit på frissan vi andra, Lucky o jag har varit runt o handlat lite. Vi hittade äntligen ett par solsängar, tyvärr i plast men vi har letat länge och bara hittat såna i bambu tidigare. Plastsängarna var dessutom dyra men vad gör man inte för de gäster som kommer hit i vinter.
Lucky o jag var o fikade på Bo´s cafe´. Hon fick en egen kopp med vatten.

Gott Gotti gottgott!

Efter Robinson åkte vi till "Hyper mart", en stor ICA MAXI i närheten som har det mesta. En fläkt för 850 pesos blev det samt lite småplock. Där fanns det en "hardwerestore som en egen avdelning. Eftersom jag hade gott om tid knallade jag in där och hittade en grej som jag inte trodde fanns. Troligen kommer alla läsare av denna blogg, i alla fall grabbarna att bli avundsjuka nu. I den hardwerestore stod det mitt på golvet ett bord man kunde rotera så att det blev 3 olika ovansidor.
Den ena sidan var ett biljardbord den andra ett airhockeyspel och tredje sidan var ett klassiskt fotbollsspel med gubbar på spakar man ska snurra. Priset för denna underbara skapelse är 10500p (1600 sek). troligen kommer jag att bli ägare av ett sådant inom snar framtid.
Hypermart är en bra affär, där finns det mesta och dessutom billigt!


På detta ska man spela av sina barn o polare deras sista pesos!!

Då vi kom hem släpade jag ut solsängarna i trädgården och då jag strax efteråt tog ut Lucky för en pinkrunda så blev hon skitförbannad. Hon gillade inte alls de nya sängarna. Hon sprang runt dem o skällde o morrade som en galning.
Sedan gick vi till vår kvarterskrog, Talhatta Beachresort som ligger 200 m från oss. Vi åt en jättgod middag o blev av med 1000p.

1 kommentar: